makarrrroni

Kolejne dni minęły, dziś pierwszy dzień bez słodkiego śniadania.
Jeszcze tylko około 7;)
Dlaczego 7?
Bo upiekłam sobie wczoraj coś pysznego:

śniadanie
śniadanie

Są bardzo smaczne te... nie wiem jak je nazwać.
Kiedyś nazywałam je focacciami, ale teraz zrobiłam na innym cieście, więc nazwa odpada.
Chyba zacznę robić je tylko w formie pierogów. Obłęd.
Więc może kulebiaki:)

Są proste jak konstrukcja cepa.
Spody zrobiłam z przepisu na bułki twarogowe. Farsz to kapusta kiszona z pieczarkami i grzybami leśnymi.

Ciasto:
500g chudego twarożku (ja wzięłam twaróg chudy Pilos)
4 kubki maki pp (u mnie było to około 780g)
2 łyżeczki sody oczyszczonej
2 łyżeczki proszku do pieczenia
szczypta soli
troszkę kefiru, maślanki albo mleka

Farsz:
ok 500g kapusty kiszonej
ok 300g pieczarek (zmyślam ilość, dałam na oko ;)
2 garście grzybów suszonych
przyprawy np curry, papryka słodka, tymianek, majeranek, sól, pieprz
2 łyżeczki koncentratu pomidorowego


Wymieszać ze sobą suche składniki i połączyć z serkiem, wyrobić ciasto. Gdy okaże się za twarde to dodać troszkę kefiru/maślanki/mleka. Ulepić kulki (około 7 czy 8) i odstawić na 15-20 minut w ciepłe miejsce by trochę podrosły. Rozgrzac piekarnik do 200 stopni.
W międzyczasie pokroić kapustę kiszoną a na patelnię wrzucić pokrojone w plasterki pieczarki z kroplą oleju i udusić do miękkości. Dodać kapustę i przyprawy.
Wcześniej namoczyć grzyby i ugotować w tej wodzie. Po ugotowaniu odsączyć i pokroić drobno, a wywar dodać do kapusty i pieczarek, niech sobie pyrka, wchłania i odparowuje, ale nie za długo. Dodac do kapusty grzyby, wymieszać, dodać koncentrat, chwile pomieszać i zdjąć z kuchenki.
Kulki ciasta rozpłaszczamy na placuszki i zawijamy brzegi (Można też rozwałkować i nadziać jak pierogi), układamy na blasze i wkładamy na 15 minut do piekarnika. Po 15 minutach wyciagamy i nakładamy farsz (pierogi naturalnie zostawiamy w spokoju bo uż są nadziane;). Wkładamy jeszcze na trochę by się ciasto zarumieniło, 5 do 10 minut powinno w zupełności wystarczyć.

Na śniadanie pochłonęłam jednego pierożka z sosem czosnkowym z jogurtu naturalnego.

Dzisiaj było tak:
10:00 pieróg z farszem, sos czosnkowy z jogurtu naturalnego, kubek mleka
13:30 karkówka pieczona z kołderką z cebuli, majonezu, smietany i plasterka żółtego sera, ogórki kiszone
18:30 tuńczyk wsw polany olejem słonecznikowym, kapusta kiszona z grzybami, ogórek kiszony

Wczoraj za to tak:
10:30 płatki owsiane z jogobellą brzoskwiniową i kefirem
14:30 karkówka smażona, jajo sadzone, kawałek sera, pomidor, ogórek świeży i kapusta kiszona
18:30 tuńczyk wsw z olejem i farsz kapuściany.

No i to na tyle by było dzisiaj :)
Realizuję w tym tygodniu rybne-tłuszczowe kolacje :)
Mam nadzieję że mi ryby nie obrzydną bo do mojego ukochanego makarrrroni mnie ciągnie;)


Komentarze

  1. Sprawdź swój iloraz inteligencji wrodzonej,podnieś średnią krajową,dołącz do systemu i zarabiaj!www.iq-test.pl/?d=4696

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

badum bum tsss

mieszek

Tak na szybko :)